سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/11/28
12:14 صبح

خودتان قضاوت کنید

بدست شروق (z_m) در دسته

بسم رب المخلصین

- تا سقوط مبارک جوانان مصری نوزده شب و روزِ خود را در خیابان های مصر گذراندند .در تمام این مدت هر وقت  صحنه تظاهراتشان را از شبکه های مختلف میدیدی فقط شعار و شور می دیدی کمتر خبری از شکستن بود  و  آتش زدن با وجودی که پلیس مصر هم باتوم داشت و هم با ماشین های خود به تظاهر کنندگان حمله می کرد . نماز روی پل را هرگز فراموش نمی کنم وقتی پلیس بر سر  شرکت کنندگان در نماز جماعت آب میریخت و نماز گزاران با آرامش نماز می خواندند  . حتی آن شبی که درگیری ها بالا گرفته بود و پلیس غیبش زده بود و ارتش دست روی دست نشسته بود و خبرهایی از حمله به موزه مصر می رسید جوانان مصری دور تا دور موزه دیوار بشری درست کردند و از موزه و فرهنگ و تاریخ مصر محافظت کردند.در این بین  حرف جالبی که از بیشتر تظاهر کنندگان می شنیدیم این  بود : ما مصر را برای مصری ها می خواهیم . نمی گذاریم ویران شود .ما فقط خواهان تغییر نظام هستیم . ادامه مطلب...

89/11/22
10:24 عصر

تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد

بدست شروق (z_m) در دسته

بسم رب المخلصین

هنگامه نماز مغرب است . مردم در حال نماز هستند . پیام جدید عمر سلیمان پخش می شود . بازی تمام شده است. حسنی مبارک استعفا داده است. چند دقیقه ای بعد از اعلام پیام عمر سلیمان نماز جماعت میدان التحریر پایان می یابد و پرچم ها به اهتزاز در می آید . فریاد الله اکبر است که به آسمان می رود و بعد از 19 روز مقاومت پرچم الله اکبر بر فراز جمعیت میدان التحریر به اهتزاز در می آید . قدم بزرگی برای تولد یک مصر آزاده برداشته شده است . شادی، غزه و رام الله و اردن و خیلی دیگر از کشور های منطقه را در بر گرفته است . کار هنوز تمام نشده است هنوز تا پیروزی نهایی چند قدم دیگر باقی است و تو که یک ماه پیش به شکستن محاصره غزه هم امید نداشتی حالا می توانی به خواندن دو رکعت نماز شکر در مسجد الاقصی دل ببندی . نهضت هنوز هم ادامه دارد ...


89/11/22
2:16 صبح

چشمهایی که نمی بیند ، گوش هایی که نمی شنود !

بدست شروق (z_m) در دسته سقوط مبارک، فرار

بسم رب المخلصین

از بعد از ظهر تا حالا همه منتظر پیام حسنی مبارک هستند . میدان التحریر و خیابان های قاهره مملو از جمعیت است . به قول یکی از کارشناسان تنها کسی که در خانه اش نشسته حسنی مبارک است. جشن های "رحلت الرییس " در بین مردم به پا است .رسانه ها تند و تند با کارشناسان مصاحبه می کنند و از پیام حسنی مبارک می پرسند. همه منتظر استعفای شبانه اش هستند . از رییس سیا گرفته (حتی به ظاهر !) تا همین رسانه های خودمان .برخی هم پیشدستی می کنند و خبرش را زودتر منتشر می کنند . حتی شایع می شود که مبارک فرار کرده است!چند نفری هم که خیلی ذوق زده شده اند ظهور امام زمان را پیشاپیش تبریک می گویند !!! ادامه مطلب...

89/11/16
1:13 صبح

موسی جلودار است و نیل اندر میان است

بدست شروق (z_m) در دسته

بسم رب المخلصین

شاید مصر آخرین جایی بود که فکر می کردم یک روز اینقدر برایم مهم شود . تا همین چند سال پیش که هنوز نه خالد اسلامبولی را درست می شناختم و نه سریال ظهور را دیده بودم و نه حتی غزه محاصره شده بود به فکر مصر هم نیفتاده بودم .

مصر برایم سرزمین افسانه ای فرعون و موسی و بنی اسراییل بود و یوسفی که از کنعان آمد و پادشاهش شد.

اما امروز انگار فریاد خاموش شده مصر از دل تاریخ بر آمده تا طوفان جدیدی در دنیای آماده ی بیداری ، به پا کند . طوفانی با شعار آزادگی و نه آزادی !

9 روز تمام است که جوانان مصری خانه را به سمت خیابان های شهرشان ترک کرده اند تازندگی آزادگان را حتی شده به قیمت مرگ برای خود به ارمغان آورند :

ادامه مطلب...

89/10/27
11:20 صبح

مسئولین ، تقصیر ، تشکر

بدست شروق (z_m) در دسته

بسم رب المخلصین

روزهای برفی سال 86

برف تمام شهر را گرفته است و سرمای هوا غیر قابل تحمل شده است . تمام معابر یخ بسته است . حرکت ماشین ها به سختی امکان پذیر است برای رسیدن به یک قرار باید یک ساعت زودتر از همیشه بیرون بروی. کم کم بحران گاز هم شروع می شود . ادارات را دو روز تعطیل می کنند . هشدار های صرفه جویی در مصرف گاز آغاز می شود . مردم همچنان خیلی زیاد  گاز مصرف می کنند . چند نفری هم بر اثر استفاده زیاد گاز در محیط های دربسته جان خود را از دست می دهند . همه جا صحبت از کم کاری مسئولین است!

 

روزهای پاییزی سال 89

در آسمان خبری از ابر نیست .پاییز است ولی بارانی در کار نیست . کم کم آلودگی هوا بالا می رود . تعطیلی ها شروع می شود . ولی آلودگی هوا سر جایش است . هشدار ها شروع میشود . آدم های ماسک دار زیاد می شوند . ساعات کاری کاهش می یابد . طرح زوج و فرد آغاز می شود .  بارانکی می بارد .مشکل برای مدت کوتاهی حل می شود از فردایش که طرح زوج و فرد را برمی دارند باز هم خیابان پر از ماشین تک سرنشین می شود و باز هم خشکسالی می آید و آلودگی هوا بر می گردد . همه جا صحبت از کم کاری مسئولین است !!!

 

روز برفی سال 89

بلاخره طلسم میشکند . یک توده پر از برف وارد کشور می شود . از ساعت چهار بعد از ظهر برف باریدنش آغاز می شود . هر ساعت که پرده را کنار می زنی برف هنوز دارد می بارد . روی تمام درخت ها و خانه ها برف نشسته است . بر حسب تجربه سابق مطمئنی که فردا را تعطیل می کنند . صبح بلند می شوی  . خبری از تعطیلی نیست به خیابان میروی تمام معابر اصلی باز است .حتی خبری از ترافیک هم نیست . ماموران شهرداری که از  شب پیش وقتی که تو در اتاق گرمت خوابیده بودی مشغول کار بودند هنوز هم دارند برف ها را آب می کنند .  سر وقت به محل کارت می رسی . برف هنوز دارد می بارد . ساعت کاری تمام می شود . حالا دیگر برف هم از باریدن خسته شده است . همه چیز رو براه است . نه ترافیکی نه سرمایی . حتی اتوبوس ها و تاکسی ها هم کار را تعطیل نکرده اند و منظم می آیند و می روند .

دنبال یک تشکر می گردی از مسئولینی که هر بار مقصرند و اینبار همه چیز را به خوبی مدیریت کرده اند . اما همه خاموشند !


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >