سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/11/11
9:36 عصر

بیداری اسلامی و وظایف ما

بدست شروق (z_m) در دسته

بسم الله الحق

این روز ها که بحث بیداری اسلامی خیلی داغ شده است یک سوالی مکررا پرسیده می شود . اینکه ما چطور می توانیم در این بیداری سهمی داشته باشیم ؟ مایی که در تعریفمان باید گفت جوانیم .مسلمانیم . ایرانی هستیم و به ظاهر در کشوری زندگی می کنیم که سی سال است دچار بیداری اسلامی شده . اینجا فرصت خوبی است که یک هم اندیشی در این باب داشته باشیم تا انشاالله با یاری خداوند سبحان بتوانیم قدمی در این راه برداریم . فکر می کنم که برای مشارکت در این بیداری جهانی در قدم اول در سه زمینه باید فعالیت کنیم :


1- پیش از هر چیز باید خودمان دقیقا بدانیم بیداری اسلامی یعنی چه ؟ تصویر شفاف و واضحی از یک جامعه اسلامی بدست بیاوریم و بدانیم در نهایتِ این بیداری قرار است به کجا برسیم . مسلما این مهم مستلزم این است که اطلاعات دینی و اسلامی خودمان را بالا ببریم و مطالعاتمان را در زمینه پایه های فکری جامعه اسلامی افزایش دهیم . برای این موضوع می توان دست به برگزاری دوره های هم اندیشی و مطالعات جمعی بزنیم و از حلقه های فکری مجازی در شبکه های اجتماعی داخلی همچون افسران و ... بهره ببریم .


2- کار دیگری که بسیار حائز اهمیت است ، برقراری ارتباط سازنده با خارج از کشور و سایر جوامع اسلامی است . همانطور که ما هم صاحب تجاربی هستیم که خیلی برای فعالان عرصه بیداری اسلامی در خارج از کشور می تواند مفید باشد ، آنها هم در این زمینه صاحب تجاربی هستند که خیلی می تواند برای ما مفید باشد. پس این تبادل آرا می تواند از یک طرف پایه های فکری ایده بیداری اسلامی را تقویت کند و از طرف دیگر با پیوست جزیره ها به هم کم کم شکل بگیرد و دنیا را بیدار کند . اولین ابزار ارتباط زبان است . بنا براین باید به تقویت زبان های خارجی خودمان در درجه اول زبان عربی و بعد انگلیسی بپردازیم .


3- بعد از داشتن ابزار زبان نیاز به یه بستر ارتباطی داریم . در حال حاضر بیشترین ارتباط برقرار شده بین جنبش های اسلامی در سراسر دنیا از طریق فیس بوک انجام میشود . با توجه به فیلترینگ موجود ما نمی توانیم به این محیط به خوبی دست پیدا کنیم . پس نیاز داریم که خودمان بستر سازی کنیم . می بایست با استفاده از فناوری های روز و ابتکار ایده های ارتباطی نو و جدید شبکه های اجتماعی جدید را در فضای نت بوجود آوریم که بستر ارتباط تمام فعالان بیداری اسلامی در جهان باشد .
....
شاید این سه قدم که هر کدامشان دنیایی از کار و فعالیت را برای ما تعریف می کند ابتدایی ترین اقداماتی باشا که باید برای مشارکت در بیداری اسلامی انجام دهیم. مسلما کارهای دیگری هم باید صورت بگیرد که امیدوارم با مشارکت دوستان این لیست تکمیل شود