سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/12/23
4:30 عصر

یک صبح بهاری ، پول و باقی ماجرا !

بدست شروق (z_m) در دسته

بسم رب المخلصین


صبح بود .دم دمهای بهار .  هوا آفتابی و جوانه ها در حال سرک کشیدن از پس شاخه ها . داشتم با خودم فکر می کردم واقعا چقدر تماشای این منظره لذت بخش است . آرامش بخش است . تسلی دهنده است .و چه اندازه آدم را پر از انرژی می کند هدیه ای از سوی خداوند که هر روز تکرار می شود . هدیه ای   که  بی بهاست . بهای دنیایی ندارد ولی بهای معنویش قابل اندازه گیری نیست . و ما آنقدر به این سخاوت بزرگ عادت کرده ایم که نمی بینیمش  . داشتم با خودم فکر می کردم که شاید اگر همه آدم ها ارزش این هدیه را می دانستند و می فهمیدند که خداوند بزرگ هر صبح چه هدیه بزرگی بهشان می بخشید صبح ها قیافه ها اینقدر اخم آلود نبود . این قدر همه شاکی نبودند .
داشتم به همین ها فکر می کردم که خبر بخش خبر صبحگاهی رادیو پیام آن هم با کلی آب و تاب گوینده همه افکارم را به هم ریخت :

پول ؛ روحیه انسان را بالا می برد
بررسی ها از تاثیر مثبت شمردن پول بر روحیه انسان حکایت دارد.
واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره : بررسی مشترک پژوهشگران امریکایی و چینی نشان می دهد که شمردن پول روحیه شخص را بالا می برد حتی اگر پول متعلق به او نباشد.
نتایج این بررسی همچنین نشان می دهد به یادآوردن پول هایی که در گذشته هزینه کرده است موجب افزایش غم و اندوه انسان شود.
پژوهشگران معتقدند معامله کردن با پول و فکر کردن به آن می تواند دردها یا احساس تنهایی شخص را کاهش دهد.
همچنین روانشناسان توصیه کردند زمانی که افراد احساس ناامیدی و غم و اندوه کردند پول بشمارند و اگر پول نداشتند مشکلی نیست پول دیگران را بشمارند.
پژوهشگران بر این باورند فکر کردن به پول یا معامله کردن با پول علاوه براینکه روحیه شخص را بالا می برد و نگرانی او را رفع می کند ، اعتماد به نفس را نیز افزایش می دهد.
پژوهشگران در آزمایشهای خود از 84 دانشجوی چینی کمک گرفتند و دریافتند که بازی با پول انسان را خسته نمی کند بلکه روحیه او را بالا می برد.




شنیدن این خبر کلی علامت سوال در ذهنم نشاند . اینکه چرا باید اول صبحی که همه در حال رفتن به محل کار خود هستند چنین خبری از رادیو پخش شود . اینکه آیا درست است که بدون توضیح در باره پیش زمینه فکری یک جامعه تحقیقاتی یک نتیجه کلی در باره همه آدم ها داده شود ؟!  و اینکه اصلا این خبر چه ربطی به جامعه ما دارد ؟شاید در جوامعی حتی ارزش انسان ها ار هم با پول می سنجند و همه چیز رنگ مادی دارد و تمام زندگی یک انسان در همین دنیا خلاصه می شود اینطور پژوهش ها معنی داشته باشد اما در جامعه ما هم باید اینگونه باشد ؟!