• وبلاگ : شروق
  • يادداشت : پاسخ يك سوال
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بسم الله

    با سلام...از اينكه چنين وبلاگي رو راه انداختيد خوشحالم... اميدوارم كه بتونيد روز به روز مطالب بهتر و مفيدتري راجع به اين موضوع بنويسيد.

    اولاً از ديد بنده تفاوت زيادي ميان تفكرات و انديشه هاي فرهنگستان علومي ها و نظرات جناب آقاي نصيري و يا شهيد آويني وجود نداره. به عبارت بهتر به قدري اشتراكات و همگرايي هاي فكري ميان اين دو گروه درباره اسلام و مدرنيته و تمدن اسلامي وجود داره كه ميشه از اختلافات صرفنظر كرد و آنها را به عنوان يك جبهه در مقابل غربزدگان و يا انديشه هايي كه به تضاد ميان اسلام و مدرنيته اعتقاد ندارند ، در نظر گرفت. هر دوي اين ديدگاه در اين موضوع كه مدرنيته و توسعه مبتني بر مدرنتيه با اسلام و تمدن اسلامي سازگاري نداره موافقند و اين خودش 70 درصد مسئله رو حل ميكنه. تفاوت اين دو جريان در قدم بعدي است كه بازهم من معتقدم ميشود هر دو تفكر را در يك قالب جاي داد.

    ثانياً شما حرف از آماده سازي بستر براي ظهور زديد و گفتيد كه بايد جامعه و حكومتي نزديك به حكومت امام زمان درست كنيم تا اين بستر فراهم شود و براي مثال اشاره كرديد به اينكه جهانيان با ديدن نمونه اي از يك مدل موفق حكومت ديني به اسلام و مهدي موعود گرايش پيدا مي كنند.

    من تا اندازه اي اين نظر شما رو خيال پردازانه مي بينم. نه به اين معنا كه نبايد تلاشي در جهت برپايي حكومت ديني انجام داد ولي سخن من اين است كه اگر به واقعيات نگاه كنيم انديشه ما خيلي بلند پروازانه است. در طول هزاران سال پيامبراني از جانب خدا امدند و در طول دها سال امامان معصوم شيعه كه داراي منزلتي بالا و برتر از انبياء گذشته بودند نتوانستند چنين حكومتي را به طور كامل و درست و صحيح برپاكنند و من معتقدم كه هرگز اين از ما خواسته نشده كه دست به تحقق يك تمدن اصيل اسلامي بزنيم چرا كه اين فوق توانايي ماست.كما اينكه مي بينيم كه هنوز در ايران خودمان كه تنها كشور شيعه در جهان مكي باشد بين انديشمندان در رابطه با تمدن اسلامي و راههاي رسيدن به آن اختلاف نظر وجود دارد چه برسد به اينكه بخواهيم اين اختلافها را برطرف كنيم و بعد دست به مدل سازي بزنيم و بعد به جهان عرضه كنيم و بعد جهانيان بپسندند يا نه ( ضمن اينكه شايد مدل ما انطوري كه بايد اسلامي و ديني نباشد.)

    خوب حالا اينجا اين سئوال پيش ميآيد كه ظهور حضرت وابسته به چيست؟و اصولاً اينكه مي گويند بايد جامعه و جهان براي ظهور حضرت آماده شوند ناظر به چه معنايي هست؟

    جواب اين سوال رو بعداً خواهم گفت ...البته اگر زنده باشيم!

    سلام.عيدتون مبارك و ممنون از حضورتون.راستش پرسش و پاسخ جالبيه تا حالا به جز جمله جنبش نرم افزاري چيزي دربارش نشنيده و نخونده بودم.به نظر من براي تحقق چنين جنبشي مردم نياز به يك انقلاب فكري هدايت شده دارن تا از طريق اين جنبش به يه حكومت نزديك به حكومت ولي عصر نائل بشن. و لازمه اينا عمل و خود باوريه. واينكه بشه افكار رو از كج انديشي اسلامي به واقعيت انديشي اسلامي رهنمون كرد.دستيابي به نظام فكري و علمي مبتني بر شرع مقدس اسلام به صورت كنوني كه اسلام در جامعه ما داره تعريف و ترويج ميشه فكر نكنم به اين زوديها مححقق بشه.

    به اميد تحقق يك حكومت نزديك به حكومت امام زمان قبل از ظهور ايشان.

    آقا خيلي استفاده كرديم موفق باشي.

    از پيغام قبلي متاسفم،همين طوري پيش اومد.

    اميدوارم كنكورتون رو خوب داده باشين .

    من تازه فرصت كردم كه تمام يادداشتهاي شما روبخونم و در اين بين سوالي براي من بوجود اومد كه البته دررابط با يادداشت اخير شما نيست .

    رعايت مسائل اخلاقي يكي از فاكتورهاي مدينه فاضله مسلمانان محسوب ميشه.

    من دوستان زيادي دارم كه شايد چنان مذهبي (با تعريف عام) نباشن اما چنان مسائل اخلاقي و اداب معاشرت را رعايت مكنن كه براي افرادي مثل من يه پارادوكس ايجاد ميشه ، وقتي درك انسانها در حالت كلي به حدي رسيده كه خداوند ديگر پيامبري رابراي نشان دادن راه از چاه نمي فرسته وافرادي اين چنين تنها بر تكيه بر تربيت خانوادگي و درك شخصي توانسته اند به اين مرحله برسند ، چه نيازي به ديكته كردن پيروي از دستورات مذهبي است ؟

    سلام

    بحثايي كه مي كنيد خيلي جالبه

    من هم باهاتون موافقم

    يعني با نتيجه گيريتون موافقم

    سال نو رو بهتون تبريك ميگم.

    و رحلت پيامبر اكرم(ص) و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن(ع) رو بهتون تسليت ميگم

    موفق باشين و التماس دعا

    يبسيبسي

    سلام عرض شد.

    تازه با وبلاگ شما آشنا شدم.

    از اينكه به سايت رهپويان سر زديد خوشحالم.

    از اونجايي كه هر رفتي يك اومدي داره گفتم يه سر بزنم.

    مطالبتون واقعا قابل تامله...

    ميشه بيشتر با هم آشنا بشيم ؟

    ايميل من توي مشخصاتم هست

    موفق و مويد

    خدانگهدار